Моніторинг
управлінської діяльності
На сучасному етапі реформування освіти однією із важливих проблем є
організація оптимального управління якістю освіти навчального закладу.
Сьогодення має виняткові особливості: змін не
очікують, зміни стали змістом нашого життя. Не стала винятком і сфера освіти.
Школа першою реагує на всі зміни, які відбуваються в суспільстві, здійснює
постійний зв’язок сучасного з минулим і майбутнім.
Для чіткого усвідомлення
змін, які вже відбулися або назрівають, недостатньо одноразових досліджень, які
дають лише зріз того, що відбувається. За сучасних умов визріла об’єктивна
необхідність створення адекватної системи аналізу й прогнозування, яка дозволить
відстежувати всі найважливіші освітні процеси в динаміці та взаємозв’язку і
визначається як моніторинг.
Сучасна
школа - це освітня система, що має свою
власну структуру, статут, контингент учнів і вчителів, а тому вимагає
досконалої системи управління.
Відомо,
що якість освітнього процесу залежить не тільки від кваліфікації викладача й
рівня підготовленості учнів, але й від якості організації освітнього процесу й
управління ним. У зв’язку з цим, перед керівництвом школи постає завдання
здійснити самооцінку роботи навчального
закладу, стимулювати творчість педагогів
у підвищенні результативності своєї роботи, підвищити керованість на всіх
рівнях функціонування школи.
Як не на словах, а на ділі
побудувати освітній процес так, щоб кожна дитина реалізувала себе як в навчанні, так і в позаурочному житті? Як
організувати роботу педагогічного коллективу так, щоб усім учасникам освітнього процесу було комфортно, а результат діяльності
був максимально якісним? Як же відстежити цю результативність на рівні кожного
учня та кожного вчителя?
Для
успішного виконання цих завдань дуже важливо мати не тільки оперативну, точну і
об’єктивну інформацію про поточний стан освітньої системи, що б при потребі
можна було вчасно внести необхідні корективи в навчально-виховний
процес. Таку інформацію можуть надати регулярні моніторингові дослідження, що грунтуються на наукових підходах до їх організації,
проведення і обробки результатів.
Моніторинг
управлінської діяльності
На сучасному етапі реформування освіти однією із важливих проблем є
організація оптимального управління якістю освіти навчального закладу.
Сьогодення має виняткові особливості: змін не
очікують, зміни стали змістом нашого життя. Не стала винятком і сфера освіти.
Школа першою реагує на всі зміни, які відбуваються в суспільстві, здійснює
постійний зв’язок сучасного з минулим і майбутнім.
Для чіткого усвідомлення
змін, які вже відбулися або назрівають, недостатньо одноразових досліджень, які
дають лише зріз того, що відбувається. За сучасних умов визріла об’єктивна
необхідність створення адекватної системи аналізу й прогнозування, яка дозволить
відстежувати всі найважливіші освітні процеси в динаміці та взаємозв’язку і
визначається як моніторинг.
Сучасна
школа - це освітня система, що має свою
власну структуру, статут, контингент учнів і вчителів, а тому вимагає
досконалої системи управління.
Відомо,
що якість освітнього процесу залежить не тільки від кваліфікації викладача й
рівня підготовленості учнів, але й від якості організації освітнього процесу й
управління ним. У зв’язку з цим, перед керівництвом школи постає завдання
здійснити самооцінку роботи навчального
закладу, стимулювати творчість педагогів
у підвищенні результативності своєї роботи, підвищити керованість на всіх
рівнях функціонування школи.
Як не на словах, а на ділі
побудувати освітній процес так, щоб кожна дитина реалізувала себе як в навчанні, так і в позаурочному житті? Як
організувати роботу педагогічного коллективу так, щоб усім учасникам освітнього процесу було комфортно, а результат діяльності
був максимально якісним? Як же відстежити цю результативність на рівні кожного
учня та кожного вчителя?
Для
успішного виконання цих завдань дуже важливо мати не тільки оперативну, точну і
об’єктивну інформацію про поточний стан освітньої системи, що б при потребі
можна було вчасно внести необхідні корективи в навчально-виховний
процес. Таку інформацію можуть надати регулярні моніторингові дослідження, що грунтуються на наукових підходах до їх організації,
проведення і обробки результатів.
Немає коментарів:
Дописати коментар